Wat is de X-factor methode?
Een idee voor een nieuwe dienst of nieuw product is in de beginfase meestal een ruwe diamant. Maar heeft het idee ook de X-factor? Met andere woorden: is het idee aantrekkelijk voor de klant, voor het bedrijf en binnen acceptabele termijn te realiseren? Als het antwoord op de onderstaande vragen ‘Ja’ is, dan kunnen we aannemen dat het idee de X-factor bezit (Van Wulfen, 2014)
- Is het aantrekkelijk voor (nieuwe) klanten?
- Is het spraakmakend in de markt?
- Heeft het potentie voor forse extra omzet?
- Heeft het een wezenlijke winstpotentie?
- Past het in de strategie van de organisatie?
- Is de ontwikkeling en implementatie haalbaar?
- Heeft het intern draagvlak?
Wat kan DBE betekenen?
Wil je weten of jouw idee voor een nieuwe dienst of product de X-factor heeft? DBE verzamelt het bewijs en loopt de 7 vragen uit de X-factor checklist af. Neem contact op via de
contactpagina of bel
06 267 048 37.